PODCAST
sTYLOWA STRONA BIZNESU

Odcinek 7

Jakie znaczenie ma marka osobista w erze Chatu GPT?

Okładka podcast

W ostatnim czasie bardzo dużo słyszy się o sztucznej inteligencji i czacie GPT, które szturmem wchodzą do działań biznesowych w wielu branżach. Część osób zachwyca się nowymi możliwościami, druga część niepokoi. Jak czat GPT wpłynie na atrakcyjną markę osobistą? Czy zmieni jej postrzeganie i znaczenie? Dzisiaj przedstawię Ci mój punkt widzenia. Ciekawe, czy pokrywa się z Twoim.

Czy zastąpi Cię sztuczna inteligencja?

Czy Ty też zaliczasz się do osób, które z niepokojem patrzą na rozwój sztucznej inteligencji, czatu GPT? Czy zastanawiasz się, czy nadal będzie popyt na świadczone przez Ciebie usługi?

Ostatnio mocno zainteresowałam się tym tematem i postanowiłam zastanowić się nad nim w kontekście atrakcyjnej marki osobistej, procesie jej budowania i usług, które świadczę moim klientom.

Po zbadaniu tematu — jestem spokojna! Wiem, że mam szereg kompetencji, wartości i doświadczeń, które tworzą markę osobistą i są nie do podrobienia. Wierzę, że podobnie jest i u Ciebie.

Co wspólnego ma Chat GPT z… rolnikami?

Żyjemy w świecie, który ciągle się zmienia, a od 2020 roku mam wrażenie, że ten proces jeszcze bardziej przyspieszył. To normalne, że zmiany, których nie rozumiesz, budzą Twój strach. 

Zobacz, ile zmieniło się na przestrzeni wieków. Twoi pradziadkowie też pewnie bali się, że nie będą mieli pracy, gdy na pola wyjechały pierwsze traktory. Czy faktycznie maszyny pozbawiły ich pracy? Nie! Dalej potrzebowali odpowiedniej wiedzy i umiejętności, żeby uprawiać warzywa czy zboża. Urządzenie tylko tę pracę ułatwiło i przyspieszyło. Pozwoliło również oszczędzić energię, którą mogli przekierować na inne działania.

W dalszym ciągu byli rolnikami i specjalistami w swojej dziedzinie, ale pewne rzeczy mogli zrobić szybciej i sprawniej.

Tak jak dla Twoich pradziadków innowacją był traktor, tak dla Ciebie taką innowacją jest Chat GPT. Pozwoli np. przyspieszyć pracę w trakcie wyszukiwania informacji. Kiedy zadasz mu pytanie, dostaniesz jedną odpowiedź, zamiast 50 stron, jakie poda Google. Pamiętaj jednak, że ta informacja nie zawsze będzie zgodna z prawdą, więc nie można mu całkowicie wierzyć i zawsze warto to jeszcze zweryfikować.

Plusy i minusy Chatu GPT z punktu widzenia atrakcyjnej marki osobistej

Niewątpliwym plusem sztucznej inteligencji jest to, że można z nią porozmawiać. Można podrążyć temat, dopytać o interesujące szczegóły, zrobić burzę mózgów i poprowadzić dialog. W tradycyjnej wyszukiwarce, np. Google, musisz szukać odpowiedzi na coraz to nowe pytania, które przychodzą Ci do głowy. Dlatego, moim zdaniem, Chat GPT znacznie przyśpiesza wyszukiwanie informacji.

Dobrą informacją dla ekspertów jest to, że Chat GPT nie wymyśli nic innego, niż możesz wyszukać w Google. A przecież, mimo że od wielu lat jest wyszukiwarka Google, to Ty nadal jesteś potrzebna i masz klientów, prawda?

Twoi klienci nie otrzymają od sztucznej inteligencji Twoich wartości i empatii. Nie dostaną Twojego doświadczenia, które pozwala Ci dopasowywać wiedzę i odpowiednie rozwiązania przydatne dla Twoich klientów.

Sztuczna inteligencja nie zna Ciebie, nie zweryfikuje Twoich wyzwań, a jeśli nawet coś Ci podpowie, to nie zmobilizuje Cię do wdrożenia zmian. Nie da Ci wsparcia mentalnego i nie sprawdzi, co właśnie teraz blokuje Cię w działaniu.

Co, moim zdaniem, oznacza wejście Chatu GPT dla marek osobistych?

Mam dla Ciebie cztery zmiany, jakich spodziewam się w związku z wejściem Chatu GPT i wykorzystywaniem go w biznesie online zarówno usługowym, jak i produktowym.

1. Wzrost niepewności klientów

Jak często, czytając coś w sieci, zastanawiasz się, czy było to pisane przez osobę, czy przez bota? Bo ja, przyznam się, dosyć często łapię się nad tym, że się zastanawiam. Dlatego sądzę, że wiele osób może mieć takie wątpliwości i, co więcej, ta tendencja będzie rosła. Wzrośnie więc niepewność odnośnie do komunikatów w sieci. Co się  tym wiąże — trudniej będzie zdobyć zaufanie klientów. A to zaufanie jest przecież fundamentem, jeśli chodzi o sprzedaż usług i produktów w świecie online.

2. Mocna praca nad wartościową, autentyczną i atrakcyjną marką osobistą

Jak udowodnić komuś, że za komunikatami stoisz Ty, prawdziwa osoba, a nie bot? Moją odpowiedzią na to pytanie jest używanie formy wideo, śmiałe pokazywanie siebie i mówienie do odbiorców. Pokazywanie siebie na wideo w swojej marce osobistej przechodzi z „nice to have” w „must to have”.

Dzięki wideo możesz pokazać swoją markę, siebie, wartości, własne „ja”. Tego wszystkiego nie ma sztuczna inteligencja. Samoświadomość i mocna komunikacja swoich wartości opakowane w dobrą strategię marki będzie teraz bardzo istotna, by zdobyć zaufanie klienta, dać się poznać i wejść w szczerą, autentyczną komunikację z odbiorcami.

3. Odsianie „pustych marek osobistych”

Myślę, że Chat GPT z czasem odsieje „puste marki osobiste”, czyli takie, które nie mają określonych wartości, strategii działania i komunikacji. Mam przeczucie, że to narzędzie stosowane na oślep, bez wkładania w nie własnego „ja” w dłuższej perspektywie odbije się czkawką. Owszem, warto je stosować, ale z głową i umiarem.

4. Przyspieszenie i ułatwienie pracy w niektórych obszarach

Przyznam szczerze, że odczuwam przyspieszenie pracy w różnych obszarach. Sztuczna inteligencja w dalszym ciągu dynamicznie się rozwija, a już teraz można m.in. poprawić automatycznie jakość nagrania w podcaście, wygenerować wideo lub obraz na życzenie czy wyszukiwać szybciej informacje. Nie uważam, że to odbierze niektórym branżom pracę — raczej myślę, że po prostu wcześniej czy później wymusi zmianę jej charakteru. Jeśli nie masz czasu ani umiejętności pisania dobrych tekstów, to wybacz… ale z Czatem GPT też tego nie zrobisz.

Chat GPT i budowanie atrakcyjnej marki osobistej — hit czy kit?

Nie można zaprzeczyć, że Chat GPT może Ci pomóc na wielu płaszczyznach w budowaniu marki osobistej. Czy jednak warto podążać na ślepo za modą? Moim zdaniem większość tej pomocy nie posłuży dobrze w rozwijaniu marki osobistej. Osoby, które będą opierały całkowicie lub w większości swoje działania na sztucznej inteligencji mogą się boleśnie przekonać, że są markami, których nikt nie chce, a nie atrakcyjną, autentyczną i wartościową marką osobistą.

Dzięki świadomemu i odpowiedniemu budowaniu marki osobistej możesz wyróżnić się wśród konkurencji i nawiązać szczerą, unikatową relację z odbiorcą. To jest właśnie coś, co nie jest do podrobienia. I takiej właśnie marki Ci życzę!

 

atrakcyjna marka osobista, audyt marki w sieci

 

Jeśli chcesz pracować właśnie ze mną nad swoją atrakcyjną marką osobistą, potrzebujesz audytu swoich działań lub po prostu chcesz pogadać o tym, co blokuje Twoje działania, to zapraszam Cię serdecznie do sprawdzenia mojej oferty

Możesz do mnie napisać na hello@stylowastronabiznesu.pl , a doradzę Ci, która opcja będzie najlepiej dopasowana do Twoich potrzeb. Obiecuję, że odpiszę Ci osobiście i nie naślę na Ciebie bota ;)!

© STYLOWA STRONA BIZNESU  | POLITYKA PRYWATNOŚCI | REGULAMIN SKLEPU

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *